Subject: teabenõue - miks on lubatud Finnairi müratekitavate propellerlennukite ülimadalad startimised üle Tallinna kesklinna
From: Marek Kallin <[email-masked]>
To: [email-masked], [email-masked]
Cc: [email-masked], [email-masked]
Date: Sun, 16 Feb 2025 11:22:21 -0500

Tere, Kadrioru elanikuna, :

soovin infot - miks on lennujaam lubanud Finnairi müratekitavate
propellerlennukite ülimadalad õhkutõusud 300m kõrguselt alates üle Tallinna
kesklinna, kuni 9 korda päevas?

Erinevalt reaktiivmootoriga lennukitest nagu Embraer 190 on Finnairi ATR-72
lennukitel peale suurema müratausta ka madalam lennutrajektoor, mis
tähendab, et pärast starti juba 300-600 meetri kõrguselt lendavad nad üle
Tartu maantee ja Kadrioru/Kesklinna, põhjustades tugevat mürareostust
pluss  suuremat potentsiaalset ohtu elanikele, arvestades, et enamik
lennuõnnetusi toimub maandumisel või õhkutõusul.

Miks on selline asi lubatud?

Lahenduseks pakuksin välja KOHUSTAMA niikuinii põhja poole pöörduvaid
Finnair ATR-72 lennukeid startima suunaga itta, kus elanike asustus on kohe
pärast starti pea olematu, ning Lasnamäe kohale jõudes on nad juba 1000M+
kõrgusel, vähendades mürareostust oluliselt.

Sarnaseid pretensioone olen kuulnud korduvalt ka teistelt Kadrioru
elanikelt nii et rahuldava vastuse mittesaamisel olen valmis alustama nii
petitsiooni kui vajadusel kohtumenetlust mürataseme vähendamiseks.

Tervitades,
Marek Kallin,
Tallinna kodanik

---
Kiri on saadetud väljastpoolt valitsemisala.  Ärge avage kirjaga kaasa tulnud linke või manuseid enne, kui olete saatja õigsuses ja sisu turvalisuses kindel.